Тягові свинцево-кислотні акумуляторні батареї
Тягові свинцево-кислотні батареї - перші батареї для електромобілів, почали використовуватись ще в кінці 19 століття в перших електромобілях.
В даний час тягові свинцево кислотні акумуляторні батареї для навантажувачів виготовляються з панцирної технології, де позитивний електрод оточений панцирної сіткою, яка утримує матеріал електрода від розпаду і перешкоджає утворенню великих кристалів свинцю при зарядці (захист від замикання між пластинами, що призводить до виходу з ладу акумулятора).
Основні типи тягових акумуляторних свинцево-кислотних батарей:
- PzS - панцирні батареї з рідким електролітом, виготовлені з німецьким стандартам DIN
- PzB - панцирні акумулятори, виготовлені з британським стандартам BS, за характеристиками схожі з PzS акумуляторами
- PzV - панцирні необслуговувані акумулятори, в яких електроліт знаходиться в гелевидний стан (найбільш перспективні для электомобиля з усіх свинцево-кислотних акумуляторів, незважаючи на більшу вагу)
Існує ще багато різновидів тягових батарей, але їх обмежують параметри робочого середовища для використання в електромобілях використання таких батарей проблематично. Наприклад, як вам використання в електромобілі тягового малообслуживаемого акумулятора, в специфікаціях якого зазначено використання в підлоговому транспорті (з Дуже рівною підлогою:)!
Плюси використання тягових свинцево-кислотних акумуляторів:
- Широка поширеність технології - такі батареї досить легко купити за прийнятні гроші (десь в районі 1000-1500 USD за 8КВт*год акумуляторну батарею), і цей параметр часто переважує всі мінуси свинцево-кислотних акумуляторів
- Низький саморозряд батареї - в 5-8 разів менше, ніж у нікель-кадмієвих батарей
- Хороша переносимість максимальних навантажень
- Відносна дружність до довкілля - вторинна переробка свинцево-кислотних акумуляторів добре відпрацьована
Банку дьогтю в бочці меду - мінуси використання тягових свинцево-кислотних акумуляторів:
- Низька щільність енергії в акумуляторі, у зв'язку з чим вага батареї вище, ніж у більшості інших батарей
- Проблема толерантності до глибокого розряду - при розряді понад 80% різко знижується тривалість життя батареї.
- Проблема обслуговування для PzS і PzB батарей - потрібен постійний контроль рівня електроліту раз в тиждень, зарядка в спеціальному добре провітрюваному приміщенні
- При заряді втрачається до 30% витраченої електроенергії
- Не можна залишати сильно розряджену батарею на морозі
- Важко прогнозувати вихід з ладу акумулятора
Для свинцево-кислотних тягових батарей выпускаютя системи автоматичного доліва води і повітряного перемішування електроліту.
Системи автоматичного доліва води дозволяють спростити процес догляду за акумулятором, ліквідують ризик переливу і розбризкування електроліту в процесі обслуговування.
Системи повітряного перемішування електроліту знижують втрати електроенергії при заряді до 10%, зменшують нагрівання акумулятора, знижують газовиділення. При використанні систем перемішування електроліту знижується кратність обслуговування акумулятора - за заявами деяких виробників до 2-4 рази в рік.